Tuesday, March 16, 2010

sajak..

Posted by 366 日 at 11:57 AM
PESAN TERAKHIR sajak oleh Syed Qutb

Sahabat..
Andainya kematian kau tangisi..
Pusara kau siram dgn air matamu..
Maka diatas tulang belulangku yg dah luluh..
Nyalakanlah obor utk umat ini..

Dan..
Lanjutkanlah gerak merebut kemenangan..

Sahabat..
Kematianku hanyalah suatu p'jlnan..
Memenuhi panggilan kekasih yg merindu..
Taman2 indah di syurga Tuhan..
Terhampar menanti..
Burung2nya berpesta menyambutku..

Dan..
Berbahagialah hidupku di sana..

Sahabat..
Puaka kegelapan pastikan lebur..
Fajarkan menyingsing..

Dan..
Alam ini kan disinari cahaya lagi..
Relakanlah rohku terbang menjelang rindunya..
Jangan gentar berkelana ke alam abadi..
Di sana cahaya fajar memancar..

-Sayyid Qutb 1966-


*Sahabat2ku..wlupon perjuangan ku mungkin bukan disini..
tp ku harap kalian akan terus tetap..tetap tabah..
kerna aku jua menginginkan ketabahan itu wlupon di mana jua aku pergi..
mungkin bukan dlm satu team kite pergi..
tp kite tetap satu team dlm jln inih!!
sama2lah kite berdoa agar tetap gagah di jln inih..
klu aku mundur..jgn kamu2 biarkan kaki ku terus mundur..
tolak lah aku ke kandang mu..tariklah aku ke kandang mu..
jgn biarkan ku terus leka..wahai sahabat2ku..

0 comments on "sajak.."

 

366 日 Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez